یکسان شدن فناوری DirectX 12 در PC و Xbox Series X

(Last Updated On: مارس 21, 2020)

قرار گرفتن پیشرفته ترین نرم افزار گرافیک روی یک پلتفرم

مایکروسافت نسخه جدیدی از فناوری بازی های DirectX 12 یا (DX12) با استاندارد صنعتی خود و فناوری گرافیک چندرسانه ای با نام DirectX 12 Ultimate را ارائه کرده است .

که نوید می دهد مجموعه ویژگی ها و قابلیت های بازی ویندوز را با پلتفرم Xbox یکپارچه تر کند.

تا اواخر امسال منتشر نمی شود ، اما می توانیم انتظار داشته باشیم که این نسخه در زمان عرضه Xbox Series X قابل پشتیبانی باشد.


DX12 Ultimate یک جهش بزرگ نسبت به استاندارد DX12 نیست .

اما این این پیشرفت نرم افزاری باعث این شد تا خیلی چیز های دیگ هم پیشرفت کنند .

از جمله میتوان به فناوری رهگیری پرتو نور اشاره کرد که امروز به عنوان یک فناوری جدید ازش نام برده میشود .

نسخه جدید امکان پشتیبانی از نسخه های قدیمی سخت افزار را نخواهد داشت و برای استفاده از این تکنو باید از سخت افزار جدید و بروز استفاده کرد .

همچنین این فناوری میتواند آینده بهتری را برای کارت گرافیک های AMD و Nvidia رقم بزند و بازی را برای آنها بهینه تر کند .

این فناوری برای کنسول Xbox Series X نیز بهینه شده است تا بتواند تعامل بیشتری را با سخت افزار های خود داشته باشد .

همچنین وقتی گیمرها سخت افزارهای گرافیکی PC را با آرم DX12 Ultimate یا Xbox Series X خریداری می کنند ، می توانند با این اطمینان که سخت افزار آنها برای پشتیبانی از کلیه ویژگی های سخت افزاری گرافیکی نسل بعدی از جمله DirectX Raytracing پشتیبانی میکند.

آیا این فناوری تاثیری روی گرافیک و عملکرد بازی های افراد معمولی تاثیر دارد ؟

توجه داشته باشید این ویژگی برای کاربران معمولی هیچ تغییر در نظر ندارد !

این ویژگی برای توسعه دهندگام سخت افزاری و توسعه دهندگان بازی و نرم افزاری ساخته شده است .

با این فناوری آهنا میتوانند از صحت عملکرد فناوری های همچون رهیگیری پرتو نور اطمینان حاصل کنند .

بنابراین می توان با استفاده از DX12 Ultimate یک بازی را بهینه کرد و روی انواع دستگاه های Xbox و هر دو کارت AMD و Nvidia اجرا کرد.

امروز AMD پشتیبانی از DX12 Ultimate را برای معماری جدید RDNA 2 GPU که بر روی هر دو کنسول نسل بعدی مایکروسافت و سونی قرار دارد ، اعلام کرد.

برخلاف Nvidia ، که بیشتر با مایکروسافت در DX12 Ultimate همکاری می کرد ، فقط کارتهای AMD جدیدتر از آن پشتیبانی می کنند .

در حالی که حتی پردازنده های گرافیکی قدیمی تر Nvidia نیز پشتیبانی می کنند.

این فناوری در آینده نزدیک باعث بهینه شدن بازی ها و مصرف منابع کمتر خواهد شد .

پی نوشت : theverge

0 0 رای
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
نظرات شما را دوست دارم ، لطفاً نظر دهید.x
()
x